به نوشته میراث فرهنگی،ارتقای نظافت و بهداشت در توالتهای عمومی در اماکن عمومی از جمله موسسات آموزشی ، سازمانهای دولتی ، بیمارستانها و معبدها ، پمپ بنزینها ، پارکها و مراکز خرید و نیز مراکز سرگرمی و تفریح و دیگر اماکن گردشگری همانند رستورانها، بازارها و پایانههای مسافربری و نیز توالتهای کناره جاده ای همگی از مواردی است که دراین کمپین بهداشتی و سراسری مورد نظر قرار گرفته است.
طبق اطلاعات منتشر شده از سوی برگزار کنندگان این کمپین استانداردهای ضروری در تعیین یک توالت کامل و بهداشتی ، شامل برخورداری از امکانات کامل و منظم، برخورداری از نور کافی ، نبودن هرگونه بوی بد و اشیای زاید و دردسترس بودن همه نوع امکانات بهداشتی و نیز جداسازی توالتها برای مردان و زنان است. اما مهمترین معیارهای مورد نظر در شعارهای این کمپین که بر آن تمرکز شده، سه عنصر اولیه یعنی بهداشت و پاکیزگی ، دسترسی و نیز ایمنی است.
تقاضای دسترسی به توالت تمیز در مراکز گردشگری درصدر جدول درخواستها در نظرسنجی وزارت بهداشت تایلند بوده و بهداشت و نظافت توالت در پمپ بنزینها و پایانههای مسافربری در درجههای بعدی اولویت ذکر شدهاند.
این کمپین که از اول اوریل ۲۰۱۵ اغاز شده ، براساس نظرسنجی های صورت گرفته در تایلند طراحی شده که پیشتر از سوی وزارت بهداشت تایلند صورت گرفته بود و طی آن بیشتر گردشگران داخلی و خارجی نظافت و پاکیزگی توالتها را اولویت نخست در خواستههای خود عنوان کرده بودند.
دربررسیهای دیگری روشن شده است که عوامل و بخشهایی چون شلنگ آبپاش، سپس کف توالتها ، دسته یا ظرف های آب، تکمه یا فلکههای شیرآب و نیز صندلی توالتها به ترتیب از مهمترین عوامل انتشار بیماری های واگیر هستند.
این کمپین همچنین با هدف ساماندهی شرایط بهداشت عمومی همزمان با برگزاری فستیوال و مراسم جشن سال نو تایلندی است که به مدت ۵ روز برگزار میشود و پیش بینی شده است که سه میلیون گردشگر را بخود جذب کند.
” راجاتایا راجاتاناوین” وزیر گردشگری تایلند ابراز امیدواری کرده است که این کمپین بتواند سبب افزایش میزان رضایت و راحتی گردشگران ونیز کمک به افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت وروشهای بهداشت و پاکیزگی به عنوان مهم ترین اقدام در پیش گیری وکنترل بیماری های واگیر درمیان عموم مردم تایلند شود.
اخبار اجتماعی – خبر آنلاین
نظر شما: