برخی از خودروهای نادر قدیمی را فقط میتوان هرزگاهی در نمایشگاهها دید؛ خودروهایی مشهور که روزگاری زیر پای رانندگان حرفهای بودند. نمایشگاه هنگکنگ بار دیگر این فرصت را فراهم کرد تا دوباره آنها را ببینیم.
نمایشگاه «هنگکنگ کلاسیک» برای دومین سال متوالی هم برگزار شد. این نمایشگاه میزبان خودروهایی بود که قیمت آنها به چندین میلیون دلار میرسید. نمایشگاه هنگکنگ حالا پس از دو سال به فرصتی استثنایی برای دیدار مجدد خودروهای دوستداشتنیمان بدل شده است.
ملانی ریاک، از مسئولان برگزاری نمایشگاه، میگوید: «ما زمان زیادی را صرف هماهنگی و تحقیق در مورد خودروهای کلاسیک کردیم. ستارهی نمایشگاه امسال، خودروی «ناپیر رایلتون» از موزه بروکلندزِ انگلستان بود. زمانی که موتور ۲۴ لیتریِ این خودرو بار دیگر غرش کرد، جمعیت به وجد آمد. ما از این تجربه بسیار خرسندیم.»
چند تن از اعضای موزه بروکلندز نیز همراه آن خودرو به هنگکنگ رفته بودند که به نوعی آن را اسکورت میکردند. الن وین، مدیر موزه، نیز میگوید: «این نمایشگاه میزبان خودروهای قدیمی تا اواسط دهه ۳۰ میلادی است و همین مسئله آن را کاملا منحصر به فرد کرده است. همه در مورد نمایشگاه هنگکنگ صحبت میکنند. نمایشگاه خودروی خوب را قبلا نمیتوانستیم آنطرفتر از فرانسه ببینیم. اما هنگکنگ با برگزاری این نمایشگاه نشان داد که این طور نیست.»
مانند بسیاری از نمایشگاههای مخصوص خودروهای کلاسیک، ما شاهد مانور غولهایی نظیر فورد موستانگ و شورلت کوروِت بودیم. البته خودروهای انگلیسی نیز حضور داشتند، اما خودروهای کلاسیک ب ام و و پورشه ۹۱۱ نگاهها را به خود جلب کرده بود.
خودروسازان ایتالیایی مثل فراری و لامبورگینی نیز بینصیب نماندند. آنها خودروهای کلاسیک خود را به شکلی زیبا به نمایشگاه ارسال کرده بودند. در بخش دیگر نمایشگاه، سالنی لوکس ویژهی خودروهای لوکس طراحی شده بود: خودروهایی مثل رولز-رویس و بنتلی که هنوز هم طرفداران بیشماری دارند.
یکی از دلایل شهرت هتل پنینسولای هنگکنگ، استفاده از خودروی رولز-رویس فانتوم برای خدمات دادن به میهمانان خود است. این هتل چند رولز-رویس فانتوم ۲ که در سال ۱۹۳۴ میلادی تولید شده بود را به نمایشگاه آورده بود. تمام خودروهای رولز-رویس به شکلی باورنکردنی سالم و تمیز مانده بود.
هر کدام از خودروهای حاضر در نمایشگاه به دلیلی در زمان خود صاحب شهرت شده بودند. در این نمایشگاه، همان وقار و صلابت همیشگیِ هر خودرو باری دیگر توجه بازدیدکنندگان را جلب کرد.
ناپیر رایلتون، گل سر سبد نمایشگاه امسال هنگکنگ کلاسیک بود
این نمایشگاه در سنترال هاربرفرانت برگزار شد
شلبی کبرا – این خودرو در سالهای ۱۹۶۲ و ۱۹۶۳ تولید شدند – این خودرو در سالها حضور در مسابقات اتومبیلرانی نمایش موفقی از خود به جای گذاشت
آلفا رومئو جی تی ۱۶۰۰ جونیور – این خودرو در سال ۱۹۷۲ تولید شد و تنها ۹۳۰ کیلوگرم وزن داشت. بنابراین رانندگان بیدقت میتوانستند حس پرواز را تجربه کنند!
سیلور کلاود ۲ دراپ هِد – این خودرو یکی از زیباترین خودروهای حاضر در نمایشگاه بود. گفتنی است در مجموع ۱۰۷ عدد از این خودرو تولید شد
رولز رویس فانتوم ۲ – سومین و آخرین مدل رولز رویسِ ۴۰/۵۰ اسب بخار تولید شد و در سال ۱۹۲۹ جای فانتوم ۱ را گرفت. زمان تولید این مدل تا سال ۱۹۳۶ میلادی ادامه یافت
فولکس واگن کارمان گیا – در ساخت این خودرو از چند خودروساز دیگر بهره گرفته شد. این مدل در نهایت به مهمترین خودروی وارداتی آمریکا تبدیل شد
آلفا رومئو اسپایدر – این خودرو بارها در فیلمها به نمایش درآمد
استون مارتین دی بی ۲ دراپ هد
استون مارتین دی بی ۵ – این خودرو به دلیل استفاده در فیلمهای جیمز باند مشهور شد. گفتنی است کمی بیش از هزار عدد از این مدل بین سالهای ۶۵-۱۹۶۳ تولید شد
استون مارتین دی بی اس
بنتلی اس۱ کانتیننشال فست بک – این مدل در حقیقت یکی از خودروهای لوکس بنتلی بود
ب ام و E30 M3 – این مدل برندهی چندین جایزه مختلف شد و باعث محبوبیت سری ام خودروسازی ب ام و شود. این خودرو بین سالهای ۱۹۸۵ تا ۱۹۹۲ تولید شد
ب ام و سی اس آی (۱۹۷۳)
کوروت سی ۲ استیگ رِی – این خودروی در حقیقت نسل دوم خودروی محبوب کوروتِ شورلت بود که بین سالهای ۶۳ تا ۶۷ میلادی تولید میشد
فراری ۳۶۵، جی تی۴ دایتونا
جگوار ای، تایپ ۴٫۲ – انزو فراری، موسس خودروسازی فراری، میگوید که این مدل زیباترین خودرویی است که تاکنون تولید شده است. این خودرو میتوانست در ۷ ثانیه به سرعت ۹۶٫۶ کیلومتر بر ساعت برسد. سرعت آن حتی به ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت نیز میرسید
لامبورگینی ۴۰۰ جی تی ۲+۲ – این خودرو در سال ۱۹۶۶ در نمایشگاه خودروی ژنو عرضه شد
لامبورگینی کانتاک ۵۰۰۰ کیو وی – نمیتوان به سادگی بر این خودرو غلبه کرد. در مجموع ۲۰۴۲ مدل از این خودرو در طول ۱۶ سال تولید شد
مرسدس ۱۹۰ اس ال – مرسدس همواره خودروهایی با طرح بسیار زیبا را تولید کرده است
همان خودرو از نمای پشت – این خودرو بین سالهای ۵۵ تا ۶۳ میلادی تولید شد
پورشه ۳۵۶، کارِرا ۲
شلبی موستانگ جی تی ۳۵۰
ب ام و ایزتا ۳۰۰ (۱۹۵۷) – بیش از ۱۶۰ هزار عدد از این مدل بین سالهای ۵۶ تا ۶۲ میلادی تولید شد. گفتنی است سرعت این خودرو به ۸۵ کیلومتر بر ساعت میرسید
نظر شما: