راجر فدرر بالاتر از نوواک جوکوویچ و رافائل نادال در این فهرست قرار گرفته است. در این لیست ۲۰ نفره شاراپووا و سرنا ویلیامز نیز از رشته تنیس حضور دارند.
استاد این مدرسه بازاریابی لندن بعد از انتشار این لیست و در صدر قرار گرفتن فدرر گفت: ممکن است که وی امسال در مسابقات ویمبلدون عنوان قهرمانی نداشته باشد، اما شخصیت این ورزشکار به گونهای است که اسپانسرهای زیادی را جذب میکند.
وی افزود: ۴ دلیل وجود دارد که چرا برندهای اصلی به ورزشکاران ستاره وابسته هستند و تقریباً این لیست منحصر به مردان است.
اول اینکه ورزش روش آشکاری برای جذب مخاطب است که این کار به وسیله ورزشکاران صورت میگیرد، یعنی تبلغیات سنتی. دوم: ستارههای ورزشی مجراهای روشنی برای افزایش آگاهی مردمی هستند که مسابقات را تماشا میکنند. سوم: موافقت یک ستاره ورزشی میتواند اعتبار یک محصول را به ویژه برای برندهای ورزشی در آینده بالا ببرد و دلیل چهارم اینکه ستارههای ورزشی میتوانند ارزش و قیمت یک محصول را بالا ببرند.
اسامی ورزشکاران به شرح زیر است:
شماره |
نام ورزشکار |
رشته ورزشی |
۱ |
راجرر فدرر |
تنیس |
۲ |
تایگر وودز |
گلف |
۳ |
فیل مایکلسون |
گلف |
۴ |
لبرون جیمز |
بسکتبال |
۵ |
کوین دورانت |
بسکتبال |
۶ |
روری امکلوری |
گلف |
۷ |
نوواک جوکوویچ |
تنیس |
۸ |
رافائل نادال |
تنیس |
۹ |
مهاندرا سایندونی |
کریکت |
۱۰ |
کریستیانو رونالدو |
فوتبال |
۱۱ |
کوبی برایانت |
بسکتبال |
۱۲ |
ماریا شاراپووا |
تنیس |
۱۳ |
لیونل مسی |
فوتبال |
۱۴ |
اوسین بولت |
دوومیدانی |
۱۵ |
نیمار |
فوتبال |
۱۶ |
اندی ماری |
تنیس |
۱۷ |
کی نیشی کوری |
تنیس |
۱۸ |
دریک روس |
بسکتبال |
۱۹ |
فلوید میودر |
بوکس |
۲۰ |
سرنا ویلیامز |
تنیس |
نظر شما: