پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، «عباس نظری» افزود: مقرر شده ظرف یک ماه آینده مسئولان فنی و مسافری دو کشور به منظور هماهنگیهای بیشتر برای راه اندازی این قطار نشستهای تخصصی برگزار کنند تا در خصوص حرکت قطارها و هزینه بلیت با یکدیگر مذاکره کنند.
وی یادآورشد: در حال حاضر زیرساختهای ریلی برای حرکت قطار از تهران تا نخجوان فراهم شده است و قطارهای مسافری برای رسیدن به نخجوان از مسیر تهران – تبریز- جلفا عبور خواهند کرد.
نظری با بیان اینکه برای عبور قطار از مرز دو کشور باید بوژی لکوموتیو و واگنها تعویض شوند٬ گفت: مسافرانی که از جمهوری آذربایجان بخواهند وارد ایران شوند در مرز از قطار آذربایجانی پیاده و به قطارهای ایرانی منتقل میشوند تا راهی تهران شوند.
مدیرکل امور بین الملل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: همچنین مسافرانی که بخواهند از ایران به جمهوری آذربایجان سفر کنند باید در مرز دو کشور قطار خود را تعویض کنند.
وی پیش بینی کرد که این قطار با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شود و ضریب اشغال این قطارها نیز در حد مطلوبی باشد.
اجلاس چهار جانبه راه آهن ، بنادر و خطوط کشتیرانی ایران، جمهوری آذربایجان، گرجستان و اوکراین چندی پیش در باکو با موضوع ایجاد حمل و نقل ترکیبی از طریق کریدور « خلیج فارس – دریای سیاه – کشورهای اروپایی» برگزار شد و ۹ دستاورد مهم برای توسعه حمل و نقل میان کشورهای یاد شده داشت تا تردد مسافران و کالا در این کریدور به سهولت انجام شود.
خوبه
ولی کیا به نخجوان میرن بابت چی؟ ترمینال بچاپ