به گزارش مرکز روابط عمومی شرکت توسعه گردشگری ایران : مرتضی رحمانی موحد در دیدار با «ژوهانس سیمونس» رییس بخش خارجی اتاق بازرگانی هلند و هیات ۱۰ نفره همراه که با هدف توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران، به کشورمان سفر کرده اند؛ ضمن اشاره به ویژگی ها و مزیت های متنوع صنعت گردشگری در ایران، گفت: در این جلسه که مقدمه ای است برای نشست های آتی با گروه های بزرگ تر که از سوی کشور هلند به ایران خواهند آمد، تلاش شده است تا ضمن معرفی بخش خصوصی فعال در صنعت گردشگری کشور زمینه آشنایی مقدماتی از ظرفیت های موجود فراهم شود.
رحمانی موحد با اشاره به دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حاصل از صنعت گردشگری در دنیا، اظهار کرد: این صنعت در جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
رحمانی موحد همچنین با بیان اینکه طبق مطالعه اخیر صورت گرفته، کشور هلند جزو یکی از چهل مقاصد گردشگری جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید؛ گفت: ما انتظار داریم که متولیان صنعت گردشگری هلند حضوری شایسته در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران که از تاریخ ۱۶ لغایت ۱۹ فوریه ۲۰۱۶ در محل نمایشگاه بین المللی برگزار می گردد؛ داشته باشند.
وی خاطر نشان کرد: حضور در این نمایشگاه به همراه امکان شرکت در همایش فرصت های سرمایه گذاری که در حاشیه آن برگزار خواهد شد؛ با معرفی شرکت های آموزشی، توراپراتورها، دفاتر خدمات مسافرتی و فعالین بخش خصوصی کشور هلند می تواند زمینه ارتقای همکاری های دوسویه را فراهم آورد.
رحمانی موحد همین طور با اشاره به اینکه می توان با تعریف محدوده های همکاری، بستر مناسب برنامه ریزی جهت توسعه گردشگری میان دو کشور را فراهم آورد؛ اظهار کرد: فعالیت مشترک در زمینه آموزش، خدمات، نحوه اطلاع رسانی و تبلیغات، توسعه زیرساخت ها، حمل و نقل، اقامت و بسیاری از سرفصل های متنوع صنعت گردشگری می تواند در این همکاری جای گیرد.
در این نشست «ژوهانس سیمونس» رییس بخش خارجی اتاق بازرگانی هلند نیز ضمن اشاره به ظرفیت های متعدد گردشگری در ایران و تحسین مهمانوازی و دقت مردم ایران گفت: همواره بین واقعیت های مربوط به سفر به یک کشور با برداشت های منعکس شده از سوی رسانه ها تفاوت قابل توجهی وجود دارد که این موضوع در معیار زیادی مشمول ایران می شود.
وی افزود: متاسفانه برداشت های منعکس شده از سوی برخی رسانه ها و سیاستمداران، سفر به ایران را پرریسک و خطرناک معرفی می کنند که این امر با برداشت شخصی افراد طی سفر به ایران به طور کل از بین می رود.
رییس بخش خارجی اتاق بازرگانی هلند ادامه داد: مردم کشور هلند در صدد شناخت عمیق ایران از طریق درک هنر، روابط اجتماعی، فرهنگ، آداب و رسوم، تاریخ و تمدن هستند که این امر در پی توسعه همکاری های گردشگری میان دو کشور محقق خواهد شد.
وی همچنین ضمن اشاره به جامعه مخاطب گردشگران هلندی گفت: علاوه بر محدوده سنی ۴۵ الی ۷۰ سال که آمادگی سفر به ایران را دارند؛ تعداد قابل توجهی از گردشگران این کشور را دانش آموزان و دانشجویانی تشکیل می دهند که نوع سفر با کوله پشتی، ماجراجویانه و با صرف هزینه های کمتر را بر می گزینند.
گفتنی است در این جلسه جمعی از روسای صنوف و فعالین صنعت گردشگری جمهوری اسلامی ایران نیز با هدف آشنایی و برقراری ارتباط دو سویه با بخش متقابل کشور هلند، حضور داشتند.
نظر شما: