سید احسان احسانی در گفت و گو با ایسنا به عمر ۱۵ ساله این پروژه اشاره کرد و افزود: متاسفانه هر چه پیگیر شدهایم که برنامه مطالعاتی و توجیه اقتصادی این طرح را پیدا کنیم چیزی نیافتهایم و حال که بررسی میکنیم متوجه میشویم که اجرای این پروژه به هیچ عنوان در کرمانشاه توجیه اقتصادی ندارد.
این عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه ساخت تلهکابین باید در مکانی باشد که چشماندازی برای دیدن داشته باشد، گفت: در تلهکابین “نمک آبرود” و “رامسر” افراد با سوار شدن تله کابین در طول مسیر و نیز در مقصد با مناظر زیبا و بدیعی مواجه میشوند، این در حالیست که تاقبستان از نمای بالا و نیز در بالای خود کوه تاقبستان چشمانداز آنچنانی و زیبایی برای دیدن ندارد.
وی افزود: به فرض که هزینه و اعتبار نیز صرف شد و این پروژه راهاندازی شد و مردم سوار تلهکابین شدند و رفتند بالای کوه، آیا آنجا چیزی برای عرضه و دیدن داریم؟
احسانی به تلهکابین استان همدان اشاره کرد و افزود: تلهکابین همدان که در بالای کوهی ساخته شده که در بالای آن پیست اسکی و آثار تاریخی و چشمه و رود است در آستانه ورشکستگی است و ما نمیخواهیم این اتفاق برای تلهکابین کرمانشاه هم بیفتد.
این عضو شورای شهر کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر تنها راه این است که این پروژه را فراموش کنیم و سعی کنیم تلاش و هزینههایی که قرار بود صرف ساخت این پروژه شود را روی احداث سایر اماکن تفریحی شهر مانند شهربازی کرمانشاه متمرکز کنیم.
احسانی اظهار کرد: هزینههایی هم که تا حالا شده مانند سایر پروژههای نیمهکاره که تعدادشان هم در شهرمان کم نیست را باید فراموش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: جلوی ضرر را از هر جا بگیریم منفعت است و اگر بیشتر از این بخواهیم روی پروژه تلهکابین هزینه و وقت صرف کنیم، قطعا زیانها در این زمینه بیشتر خواهد شد.
نظر شما: